Rozpoznanie potrzeb u Klienta, który zakupił ubezpieczenie przed 1 października 2018 r.

Kolejne pytanie z oddziału krakowskiego:

Czy jeśli klient przychodzi dokonać opłaty kolejnej raty, przychodzi po aneks np.: ze zmianą numerów rejestracyjnych, to czy również powinniśmy przeprowadzić analizę potrzeb?

Przychodzi nasz klient, który posiada u nas zawarte ubezpieczenia. Jeśli zawarł ubezpieczenie wcześniej – przed 1 października 2018 roku – to analizę powinniśmy przeprowadzić. Na podstawie posiadanego ubezpieczenia powinniśmy dokonać analizy jego potrzeb i zaproponować doubezpieczenie, wprowadzić zmiany aneksami itd. korzystając z ARPK. Jeśli zawarł ubezpieczenie po tej dacie to powinniśmy wyciągnąć posiadany już we własnej dokumentacji jego ARPK, sprawdzić i próbować zaproponować nowe ubezpieczenia lub rozszerzenia. Nie ważne czy klient skorzysta z przedłożonej oferty, czy nie w ARPK (tym już posiadanym) powinniśmy odnotować ten fakt zaznaczając, że nie skorzystał z przedłożonej oferty, że dokonano aneksem określonej zmiany itd. Oczywiście w ARPK konieczna jest data i podpis OFWCA.

Przypominam! Zgodnie z ustawą o dystrybucji ubezpieczeń zawsze zobowiązani jesteśmy dokonać analizy potrzeb klienta. Oczywiście, że należy brać pod uwagę okoliczności sprawy i wiele innych występujących czynników. Natomiast trzeba pamiętać, aby to odnotowywać w ARPK z nawet krótkim zapisem: np. Klient nie zamierza nic zmieniać, tylko chce zmiany, klient nie jest zainteresowany rozszerzeniem zakresu lub nowymi ubezpieczeniami albo poprzednie ustalenia pozostają bez zmian itp.

 

Udostępnij artykuł

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *