CYKL: Alwis&Secura – kierunek doradztwo cz.1

4

Nie da się ukryć, że ten rok jest szczególnie bogaty w wydarzenia związane ze zmianą warunków i otoczenia prawnego, które regulują rynek ubezpieczeń i pośrednictwa ubezpieczeniowego. Dopiero co wprowadziliśmy w Alwis&Secura (z pełnym powodzeniem) uregulowania dyrektywy związanej z ochroną danych osobowych RODO – a już od października kolejne ważne zmiany związane z wdrożeniem dyrektywy dystrybucyjnej, czyli IDD. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku nastąpią dalsze zmiany w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych.

A więc zmiany, zmiany i zmiany. Czy po ich wprowadzeniu będzie nam łatwiej czy trudniej? Jak będziemy rozwijali swój biznes ubezpieczeniowy? Już teraz można stwierdzić, że agentom/OFWCA będzie jednak trudniej rozwijać swój interes. Dla części z nich może to być czas walki o przetrwanie i utrzymanie się na rynku. Dla pewnej grupy będzie to oznaczało zakończenie własnej działalności lub podłączenie się pod silniejszego partnera, który zapewni warunki do działania w nowych ramach prawnych. Obserwuję rynek od kilkunastu lat i stwierdzam, że w dobie tak głębokich zmian w otoczeniu prawnym, wdrożeniu nowych technologii i techniki – silni partnerzy na rynku radzą sobie znacznie lepiej.

W Alwis&Secura trwają intensywne przygotowania do wdrożenia europejskiej dyrektywy dystrybucyjnej, którą u nas wyraża „Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń …”. W Alwis&Secura na czas będziemy ze wszystkim gotowi. Już nie od dziś – chociaż teraz wspierają nas przepisy, a więc obowiązki – w Alwisie stawiamy na doradztwo. Cała nasza filozofia działania, jako pośrednika ubezpieczeniowego, jest oparta o potrzeby klienta i pełną opiekę nad nim. Od lat wprowadzamy – u niektórych z dużym powodzeniem – synergię produktową: sprzedajesz majątek, musisz rozszerzyć swoje działania o ubezpieczenia życiowe i dalej o produkty brendowe – własne Alwis&Secura. Klient musi u OFWCA mieć wszystkie ubezpieczenia, jakich potrzebuje teraz lub może potrzebować w przyszłości. Tym wszystkim, którzy już to robią, będzie o wiele łatwiej zaproponować klientowi ubezpieczenia w oparciu o wnikliwe rozpoznanie jego potrzeb. Inni muszą się szybko tego nauczyć albo zrezygnować. Zdecydowana większość naszych OFWCA to osoby, które są już wiele lat na rynku, potrafią dobrze akwirować ubezpieczenia, mają odpowiednie cechy i umiejętności oraz doświadczenie w kontaktach z klientami. Teraz trzeba to tylko „odnowić”, wesprzeć techniką, otworzyć się jeszcze szerzej na klienta i jego potrzeby.

O tych wszystkich wyzwaniach rozmawiam z naszą kadrą menedżerską, która ma najlepsze rozeznanie w terenie. Postarają się oni odpowiedzieć na najważniejsze problemy, jakie ich nurtują w związku z wdrożeniem ustawy o dystrybucji ubezpieczeń.

(…)

Część 2 – już  wkrótce.

Udostępnij artykuł

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *