Dyrektywa dystrybucyjna IDD – nowa jakość w pośrednictwie ubezpieczeniowym

Przed nami wdrożenie dyrektywy dystrybucyjnej IDD, czyli ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. To nowa jakość w pośrednictwie ubezpieczeniowym i postawienie na doradztwo ubezpieczeniowe.

Zgodnie z nią każdy agent/OFWCA będzie musiała zaproponować klientowi najlepsze ubezpieczenia na podstawie rozpoznania jego potrzeb, ale to nie tylko nowe obowiązki, ale także duża szansa na rozszerzenie swoich ubezpieczeń u każdego klienta. Oczywiście chodzi o ubezpieczenia potrzebne klientowi, co do których nie miał np. świadomości, że istnieją, że określone ryzyka można objąć ochroną ubezpieczeniową. Dlatego dobre rozpoznanie potrzeb klienta to także okazja do zaproponowania nowych ubezpieczeń i rozszerzeń istniejących. OFWCA musi znać produkty, aby móc proponować je klientowi, a w szczególności ich zakresy ochrony i zalety. Musi posiadać mocne argumenty do przekonania klienta. Jednym z nich jest pewność, że coraz bardziej będą pojawiać się roszczenia w “każdym możliwym przypadku”. W sprawach, o których kiedyś nikt nie myślał, że można dochodzić roszczenia. Tak po prawdzie, dzisiaj nie da się prowadzić własnej działalności, wykonywać zawodu bez bardzo dobrego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Podobnie jak posiadać dom, mieszkanie, rodzinę i nie posiadać ubezpieczenia OC.

Ten argument jest bardzo mocny… i bardzo ważny.

Udostępnij artykuł

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *