Wdrożenie RODO i IDD a jakoś świadczonych usług

Projekt bez tytułu

Na jednym ze spotkań w terenie, OFWCA zapytała: czy wdrożenie od maja RODO i października IDD nie zmniejszy  liczby agentów ubezpieczeniowych?

Myślę, że tak ponieważ wielu nowym obowiązkom, w tym administracyjnych oraz związanej z tym odpowiedzialności nie będzie w stanie podołać wielu mniejszych agentów. Będą musieli korzystać z doświadczeń oraz możliwości technicznych multiagentów. Czy to będzie dobre, czy złe to pokaże dopiero przyszłość. Osobiście uważam, że proces taki wpłynie pozytywnie na jakość świadczonych usług oraz większy profesjonalizm. Obecnie  – a wiem to z praktyki – funkcjonuje wielu agentów o bardzo niskim poziomie wiedzy ubezpieczeniowej. Można nawet powiedzieć ludzi przypadkowych, takich “zbieraczy składki komunikacyjnej”. Dla rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego będzie to zjawisko korzystne. Uważam także, że wiele OFWCA także zrezygnuje z “dodatkowej” pracy w ubezpieczeniach, przy tak wysokich wymaganiach, które będą musiały spełnić. Ważne, aby agenci stosowali w praktyce ostre, określone prawem standardy.

A na marginesie. W końcu 2017 roku w Polsce zarejestrowanych było 31 873 agentów i 233 402 osób fizycznych wykonujących czynności agencyjne. Jeśli w ciągu dwóch lat odejdzie nawet 20 procent OFWCA to wpłynie to tylko na poprawę jakości rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego.

Dla informacji: w kraju działa także 1374 brokerów ubezpieczeniowych, w tym 49 reasekuracyjnych.

Udostępnij artykuł

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *