Poznajmy ChatBot Alwis&Secura

Bez tytułu

Ostatnie lata charakteryzują się szybkim tempem wdrażania do ubezpieczeń wielu nowych rozwiązań technicznych i technologicznych tak w zakresie sprzedaży, jak również rozliczeń oraz wdrażania produktów i oceny ryzyka. Nie wspominamy już o samych możliwościach kontaktu pomiędzy agentami oraz z zakładami ubezpieczeń. Stale słyszymy o fintechach, insurtechach i innych rozwiązaniach organizacyjnych wdrażanych w życie. Jedno jest jednak pewne. Nic – jeszcze przez długi okres czasu – nie zastąpi agenta, jako doradcy Klienta, co mocno podkreśla także nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń. Ważne jest także, aby obserwować trendy technologiczne i w zależności od potrzeb i możliwości wdrażać je w życie. Trzeba zgodzić się ze specjalistami, którzy twierdzą, że kto je potrafi praktycznie wykorzystać, ten zyska przewagę konkurencyjną. Także Alwis&Secura systematycznie wdraża nowe rozwiązania dla swojej sieci oraz usprawnienia procesu sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. W tym zakresie chcemy o pół kroku wyprzedzać innych partnerów na rynku i jak na razie to nam się udaje.

Wychodząc z tego założenia Alwis&Secura wdraża obecnie tzw. „ChatBot”, czyli nowy sposób promowania brendowego ubezpieczenia turystycznego „Bezpieczne Podróże Alwis”.

Coraz większa popularność nowych mediów – tych dostępnych za pomocą sieci internetowej – wymaga wykorzystania innych niż tradycyjnych form przekazu. Do naszych Klientów możemy dotrzeć chociażby przez Facebooka, korzystając z wbudowanego chatu do rozmów między konsultantami Alwis&Secury a użytkownikami portalu. Teraz, poza normalną rozmową, Klient może skorzystać z opcji ChatBota – narzędzia, które samodzielnie odpowie na pytania dotyczące oferty i zbierze dane potrzebne do bezpośredniego kontaktu. Każdy użytkownik Facebooka wie, że najszybszą i najbardziej skuteczną formą komunikacji między marką a użytkownikiem portalu jest Messenger, czyli wbudowany komunikator. Z jednej strony chatu mamy Klienta, z drugiej konsultanta firmy, który na te pytania odpowiada. Co jeśli ten proces zautomatyzujemy i od strony Alwis&Secura „posadzimy” komputerowy skrypt, który odpowie na najczęstsze pytania w z góry ustalony sposób? Można to sprawdzić na: ChatBot – Bezpieczne Podróże Alwis!

Tak właśnie działa ChatBot na naszym profilu na Facebooku. Klient, który chce poznać ofertę ubezpieczenia turystycznego, może rozpocząć rozmowę z naszym chatem, a po wpisaniu „rozpocznij” uruchamia się zaprojektowana rozmowa automatyczna. ChatBot umożliwia dokładne zapoznanie się z ofertą naszego brendowego ubezpieczenia turystycznego Bezpieczne Podróże Alwis. Odpowiada na pytania dotyczące m.in. tego, co należy zrobić, gdy stracimy za granicą dokumenty lub czy polisa obejmuje ochroną kobiety w ciąży. Naszym celem przy tworzeniu aplikacji było nie tylko to, aby opowiedzieć o ubezpieczeniu i przekazać o nim podstawowe informacje. Chcemy również zbierać dane osób, które są zainteresowane kupnem polisy turystycznej. Pytamy więc Klienta o jego imię i nazwisko, numer telefonu, ale również o kod pocztowy, aby przekazać kontakt najbliższemu agentowi Alwis&Secura. Wszystko to z poszanowaniem wchodzących nowych przepisów RODO. Pomagamy więc naszym doradcom dwutorowo – nie tylko tłumaczymy Klientom zawiłości ubezpieczenia, ale również przekazujemy formularze potencjalnie zainteresowanych osób.

Jak skorzystać z ChatBota?

Wystarczy wejść na nasz profil na Facebooku: https://www.facebook.com/AlwisSecura, kliknąć w przycisk „Wyślij wiadomość”, a w oknie rozmowy napisać „Rozpocznij”. Dalsza część rozmowy odbędzie się automatycznie. W najbliższym czasie rozpoczniemy kampanię promującą to nowe rozwiązanie i już przygotowujemy się do nowego sezonu turystycznego, w którym pomóc nam może ChatBot Bezpieczne Podróże Alwis.

ChatBot

Udostępnij artykuł

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *